Vægt hos pige på 2.5 år.

24. november 2015

Alder:
2 år, 6 mdr.

Vægt hos pige på 2.5 år.

Hei,

Jeg har et spørsmål vedrørende min datters vægtutvikling. Hun er 2 1/2 år, 94 cm høj og vejer 19 kg.

Vi har siden Hennes 2 års undersøgelse hos læge blitt følget opp med hensyn til vegt da hun blir ved med å øke. Lægens anbefaling er at vi kutter ut mellemmåltider og at hun kun får 3 sunde måltider Per dag. Jeg er skeptisk til dette fordi hun jo går i en vuggestue hvor de spiser i stort sett hele tiden og at hun ikke skal få noe å spise når alle de andre børnen må.. ...

Annonce

...

Lægen mente ved 2 års alder at hun sikkert skulle flate ut når hun bevæger seg mere men hun både går til gymnastisk, løber og cykler mye og er daglig i stor fysisk aktivitet. Hjemme får hun god og sund mad, hun får aldri slik og bare skjelden is. (Som hun elsker)

Skulle gjerne hørt dine tanker rundt dette da jeg ikke kan forstå at hun kan bli ved med å øke i vegt til trods for sunn mad og fysisk aktivitet. Skal vi begrense maden og når skal vi evt begynde gøre noe ved det?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!